+ Yorum Gönder
Elektronik ve Bilim - Teknoloji Bölümünden Kuşlar neden öter ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. Uyducu
    Üye

Kuşlar neden öter

Kuşlar neden öter Forum Alev
    Kuşlar neden öter
    Londra (AA) - Kuşların baharda ötmeye başlamalarının nedeninin, günlerin uzamasına biyolojik bir yanıt olduğu ortaya kondu.

Bir grup İngiliz ve Japon araştırmacının Nature dergisinde yayımlanan araştırmasında, kuşların daha uzun dönem gün ışığına maruz kaldıklarında belli beyin hücrelerinin, çiftleşmek için eş arayıp bulmaya yönelten (kuşların bunu öterek yaptığı) bir dizi hormonal tepkiyi harekete geçirdiği kaydedildi.

Japonya'daki Nagoya Üniversitesi'nden Takaşi Yoşimura başkanlığındaki araştırma ekibinin, farklı derecelerdeki ışıktan kuşların hangi genlerinin etkilendiğini belirlemek için Japon bıldırcınlarından alınan beyin örneklerindeki 38 bin geni ayrıntılı incelediği bildirildi.

Yapılan araştırmaya göre, beyin yüzeyindeki hücrelerde bulunan genler, kuşlar daha fazla ışık aldıklarında uyarılıyor ve tiroidi uyaran hormon açığa çıkıyor.

Araştırmacılar, bu tür bilgileri geçmişte elde etmenin olanaksız olduğunu, ancak teknolojideki ilerlemelerin kendilerine binlerce geni ayrıntılı inceleyerek hangilerinin mevsimsel değişimden etkilendiği üzerinde çalışmaya olanak tanıdığını belirttiler.

Bu arada araştırmada elde edilen bulguların, bir gün kısırlıkta daha ileri tedavilere öncülük edebileceği çünkü insanların da beyninin aynı bölgesinde aynı hücrelere sahip olduğu kaydedildi.

MYNET